Τρίτη 12 Μαΐου 2020

ΓΛΩΣΣΑ 12/5/2020

Επαναληπτικές ασκήσεις γλώσσας Δ τάξης

1  Συμπληρώνω τις ή στις ή της:
  1. Τα μαλλιά.........  Μαρίας μάκρυναν.
  2. Η κουρτίνα με.......... μπλε ρίγες μου αρέσει περισσότερο.
  3. Η συμπεριφορά........ Γιάννας άλλαξε τελευταία.
  4. Ο παππούς ράντισε............. αμυγδαλιές.
  5. Περπατούσε πάνω.............. ράγες του τρένου.
  6. Τα γράμματα...... Ελλης είναι πολύ ωραία.

2. Συμπληρώνω τον ή των:
  • ....... αράπη κι αν ... πλένεις το σαπούνι σου χαλάς.
  • Η εποχή........ Παγετώνων
  • Η μυρουδιά...... λουλουδιών είναι καταπληκτική.
  • Φώναξέ μου.......... Πέτρο, σε παρακαλώ.
  • Ο Αχιλλέας ήταν αρχηγός............ Μυρμιδόνων.
  • Θυμήθηκα... .Άρη, το φίλο μου απ' τα παλιά χρόνια.
  • Χτύπησαν......... ξάδερφό μου.
  • Με βοηθά ο αδερφός μου στο ξύσιμο........... μολυβιών.
3.    Συμπληρώνω ι ή η ή υ (παρατηρώ ποια ρήματα τελειώνουν σε -ιζω):
  1. Ο Παναγιώτης χτύπ,.σε το χέρι του
  2. Η Νάσια χτέν.σε ωραία τα μαλλιά της
  3. Η γιαγιά θυμήθ,.κε τον παππού και δάκρ.σε.
  4. Κώστα, πότ..σε λίγο τον κήπο.
  5. Η αδερφή μου αναγκάστ...κε να παραδεχτεί ότι κέρδ..σα.
  6. Ο παππούς έσκυψε και φίλ...σε με καμάρι τον εγγονό του.
  7. Η Ειρήνη τραγούδ...σε πολύ όμορφα το τραγούδι.
  8. Κλείστ...κε στο δωμάτιο του και μας φοβέρ...ζε όλη μέρα.

3.    Φτιάχνω την ενεργητική και παθητική μετοχή των ρημάτων:

Ρήματα             Ενεργητική μετοχή             Παθητική μετοχή
Πληρώνω                    πληρώνοντας                       πληρωμένος
Ραγίζω
Χτυπώ
Βάφω
Πετώ
Ράβω
Γελώ
Γράφω
Ζυγίζω
4  .Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω λέξεων της καρτέλας με η,ι,ει,οι:
γρατσουν…ζω, τοπ..ο, π… σμα, κα… μός , .. φαίστειο, βαρέθ… κα,επικ… νδ… νος,ψ… χρα, ψ…ξ…,ψ…χα, ψ..χάλα, θεον…στ…κος, π..ργος, καμπαναρ..ό, ωφέλ… σα,όφ..λα, βασάν..σα, διόρ..σα, δέχτη..κα, ψ..λή λεύκα, ψ..λή βροχή, βρί..ζω, .. ψος, οδ..γώ, οδ..γία, ζάλ…

5 .Να σχηματίσεις φράσεις βάζοντας το δεύτερο ουσιαστικό στη γενική:
  1. Οι μήνες-το καλοκαίρι
  2. το πλύσιμο –τα ποτήρια
  3. το μάζεμα-το δίχτυ
  4. το πλύσιμο-το πρόσωπο

6 .Να βρεις τα κατηγορούμενα που υπάρχουν στις παρακάτω προτάσεις:
  • Ο παππούς ήταν κουφός
  • Ο δάσκαλος φαινόταν σκεπτικός.
  • Έμεινε άφωνος από την έκπληξη
  • Έμοιαζε σαν χαμένος
  • Αποδείχτηκαν σωτήρες του έθνους
7 .Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων με τα άρθρα της , τις , στις στης.
  • Πήγα …..Νίκης να πάρω ……..ασκήσεις ….γραμματικής.
  • Είπαν …..κοπέλες να μεταφέρουν όλες …..καρέκλες στο σπίτι …..θείας μου.
  • Ζήτησε ….γειτόνισσας να μην πετάει τις σακούλες …κουζίνας στο δρόμο.

8 .Να γράψεις τον άοριστο και τον παρακείμενο των παρακάτω ρημάτων:

ΕνεστώταςΑόριστοςΠαρακείμενος
Νομίζω
Φροντίζω
Βαφτίζω
Απαντώ
Τιμώ
Χαιρετώ
Βιάζομαι
Ντύνομαι
Σκάβομαι
9 .Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων με την κατάλληλη μετοχή των ρημάτων που βρίσκονται σε παρένθεση:
  1. Ήρθε(τρέχω)……………..και (γελώ)………………να μου πει τα νέα.
  2. Ήταν πολύ(κουράζομαι)………………και (στενοχωριέμαι)………………
  3. Το χωράφι ήτα καλά (σκάβομαι)……………………………….
  4. (Έχω)…………….το χάρτη μαζί του και (ρωτώ)……………..τους περαστικούς βρήκε το δρόμο.
  5. Καθώς ήταν (φορτώνομαι)……………………….με τα πράγματα και (εκνευρίζομαι)……………………….,έβαλε τις φωνές.

ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ